Sağlıklı Yaşam
6162636465666768696106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296
International

tr

Çocuklarda İştahsızlık Problemi
Buradasınız: Anasayfa / Çocuklarda İştahsızlık Problemi
11 Nisan 2021, Pazar

Çocuklarda İştahsızlık Problemi

Çocuklarda İştahsızlık Problemi

Çocukların beslenmesinde 4 önemli besin öğesi olan D vitamini, Kalsiyum, Posa (lif), Potasyumun öğünlerde mutlaka bulunması gerekir. Sağlıklı besinlerden oluşan ana – ara öğünler hazırlanmalı ve bunlardan çocuklarınızın seçim yapmasına izin verilmelidir. Sağlıksız besinleri hiç almazsanız veya dolabınızda bunlara çok kısıtlı yer ayırırsanız çocuğunuzun peşinden koşup ne yediğini takip etmeniz de gerekmeyecektir. Çocuklarınızla her gün yenecekler (sebze-meyve, et-balık, işlenmemiş tahıllar, süt ve ürünleri) ve bazen yenecekleri konuşun, hatta çocuğunuzla resimlerini yapıp buzdolabına yapıştırabilirsiniz. Öğünleri her gün aynı saatlerde, TV olmayan bir oda veya mutfakta hep beraber yemeye özen gösterin. Çocuğunuzun günde 2 saatten fazla TV / bilgisayar karşısında vakit geçirmemesi, daha çok koşması, oynaması ve sosyalleşmesi
demektir. Okulda yaptığı spor yeterli olmayabilir. Çocuğunuzun farklı sporları denemesine izin verirseniz hoşlandığı aktiviteyi bulunca spor yapması için zorlamanız gerekmeyecektir.

Beslenme şekliniz ve fiziksel aktiviteye ayırdığınız zaman ile onlara örnek olunuz. Çocuklar söyleneni unutur, gördüklerini taklit ederler. Bağışıklık sistemini güçlendirerek çocukları enfeksiyonlara karşı koruyan besinlerin başında içerdiği yararlı bakteriler sayesinde yoğurt geliyor. Bu bakteriler bağırsaklarda besinlerin sindirilmesinde ve hastalıklara karşı savunmada yardımcıdırlar. Kefir de yoğurt gibi birçok vücut için faydalı bakteriler içerir. Ceviz sağlık için önemli omega 3 yağ açısından zengin içeriklidir. Çocukların ara öğünlerine kolaylıkla eklenebilecek bir besindir. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için C vitamini açısından zengin meyve ve sebzeleri düzenli olarak tüketmek gerekir. Et protein kaynağı olarak vücudun savunma sistemi için önemlidir.

En sık küçük çocuklarda anne sütü/mamadan katı besinlere geçiş döneminde görülür (1-2 yaş). Fazla süt tüketimi ve demir içeren besinlerin yanında sık verilen yoğurt demir eksikliği kansızlığına neden olur.

Laktoz intoleransı
Laktoz intoleransı, süt ve süt ürünleri içinde bulunan doğal süt şekerini sindirememek demektir. Bağırsaklarda yoğun gaz, karın şişliği, bağırsak seslerinde artış, ishal, kramp şeklinde karın ağrısı ve kusmaya neden olur.

Demir eksikliğini önlemek için çocukların beslenmesine hangi gıdalar eklenmeli?
Kırmızı et, hindi, karaciğer, yumurta, kabuklu deniz ürünleri, pekmez, kuru üzüm, esmer pirinç, tam buğday demirden zengin besinlerdir. Demir eksikliğinin önüne geçebilmek için bu besinler çocukların beslenmesine ilave edilebilir.

Prof. Dr. Deniz ERTEM
Çocuk Gastroenterolojisi